Monday, August 08, 2005

Eindelijk alle postcodes ingetypt

Nog net geen IRS opgelopen omdat ik op tijd rustperiodes, maar het is me gelukt om alle postcodes te doorlopen op de site www.zoekplaats.nl en daar bijna alle gegevens te noteren in een excel bestand.

Waarom doet men dit??
Gewoon omdat ik het Rubia/Bobtail heb belooft om een lijst met postcodes/provincies op te leveren.

Ik heb een zwak voor Rubia/Bobtail (hoewel ik haar nog nooit heb gezien) en haar NIG programma (af te halen op http://www.kolumbus.fi/rubia/nig/ )
Voorlaatst had ze de mogelijkheid om de Finse en Spaanse provincies uit te splitsen. Dat was mooi en vandaar dat ik Rubia/Bobtail via de IRC kanaal #EBT gevraagt had of ik een lijst moest aanleveren voor de nederlandse provincies. Zij wilde dat heel graag hebben. Dus toen ben ik begonnen met typen. Ik had alles uitgesplitst op plaats, want er zit totaal geen logica in de nederlandse postcodes (Althans, Ik heb de logica er niet in kunnen vinden dat o.a. Almere code 1300 heeft)

Ik moet eerlijk bekennen dat, als Friesland in het begin was geweest met al die kleine plaatsjes, dus veel afzonderlijke codes, dus veel data om in te typen, dan had ik het invoeren op plaatsniveau al lang laten varen.

Gisteren avond was ik klaar met de lijst, en via e-mail liet Rubia/Bobtail me weten dat ze de codes al in de nieuwe versie van NIG had gebakken. Het resultaat mag er zijn. Alleen laat het nog wel zien dat ik nog geen biljetten heb ingevoerd in Finland en dat ik daar ook geen hits heb, maar Rubia/Bobtail kennende is dat binnan afzienbare tijd verholpen.

Als U de resultaten wil zien van wat NIG o.a. te voorschijn kan toveren, ga dan naar mijn statistieken op http://home.wanadoo.nl/wlk/Burdie_statistics.html

No comments: