Sunday, July 24, 2005

Een chat hit

Vanacht was ik in de IRC room #ebt.nl waar ik o.a. boogschuttertje, HBoZ en Davy30 en BaliBennie tegen kwam. Daar lekker mee zitten praten over de nieuwe ontwikkelingen op de EBT site.

We kunnen nu bijvoorbeeld 48 uur na het invoeren van de biljet de gegevens nog veranderen, voor het geval dat je beseft dat je een fout hebt gemaakt.
HBoZ had toevallig vandaag gezien dat ik waarschijnlijk een foutje had gemaakt met een Shortcode. Ik had een HxxxSx als code, maar waarschijnlijk had ik bij het intypen van de shortcode mijn hand één toets teveel naar rechts en moet de shortcode GxxxAx zijn. Daar het biljet niet in mijn bezit is, maar op mijn werk kon ik het niet binnen 48 uur controleren en heb het via een PM aan Elmo gevraagd wat de juiste Shortcode is. Waarschijnlijk ik Elmo op vakantie (de tijd van het jaar :-) ) want hij heeft nog niet gereageert. Ik heb voor de zekerheid de shortcode veranderd naar de shortcode die ik denk dat de juiste is.

(Edit: Elmo is niet op vakantie want hij heeft gereageerd en ik had het bij de rechte eind, dus de correctie was goed :-) )

Met een andere verandering waren ze nog druk mee bezig. en was volgens BaliBennie te volgen op de engelse IRC chat #EBT.
We krijgen de keuze om de verschillende mappen en stats aan de andere te laten zien.
Gisteren werkte het maar af en toe, Vanochtend ook zo nu en dan, maar tijdens de laatste check van mij was het prima.

Nu eindelijk naar de reden van de titel van deze post.
cornjac (toevallig gisteren niet aanwezig op de chat) opperde een keer op het forum dat er tijdens het chatten de kans groot was dat het biljetten invoeren tijdens het chatten regelmatig een hit naar voren kwam.
Nu herinnerde ik me tijdens het chatten dat ik nog een paar niet ingevulde biljetten in mijn portemonaie had zitten. Die had ik dus keurig ingevoerd.
Één van die biljetten bleek toen daadwerkelijk een hit te zijn. Het was er 1 met peteter uit Ede. Zou cornjac toch gelijk hebben :-)

No comments: